lördag 28 januari 2012

Flaskpost i rymden

Tanken med den här bloggen är att skapa en virtuell skissbok och idébank med kreativa övningar av olika slag. Det är också ett försök att på något sätt komma runt min offentlighetsskräck och min publiceringsångest. Jag vill öva mig i att lägga märke till och fånga tankar och situationer som blir till bra text helt enkelt. Jag skriver om människor jag möter - ibland finns de i verkligheten, ibland sker mötet i fantasin.

Så här långt vet ingen annan om den här bloggen än jag. Det är ett hemligt rum mitt i internets myllrande offentlighet. Jag har inte postat länkar till bloggen någonstans, jag har inte berättat om den för någon och jag har inte skrivit ut mitt namn för att inte riskera att fastna i någon googlesökning. Jag skriver för mig själv och jag vill inte brottas med angst över vem som läser och vad de tänker.

Det här är bara en flaskpost ut i cyberrymdens oändliga, anonyma hav. Jag tycker om den tanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar